Best Blogger Tips

2020年6月16日火曜日

MTT#0709 梅雨そして紫陽花


花 紫陽花 Me And You Rosemary Clooney and Duke Ellington





梅雨の風物詩と言えば、
雨傘、長靴、雨蛙、蝸牛、水溜り、てるてる坊主、等々。
おっとぅ~、肝心なのを忘れています、
紫陽花。

私のアイコン(アバター・プロフィール写真)も 紫陽花 でしたっけ。
2012 年春、
Microsoft さまの TechNet にアカウントを作って以来、
同 msdn そして この Blogger と同じものを使っています。
その辺りの経緯は、
この Blog のトップバッター MTT#0001 に書きました。

そう、紫陽花は、
私にとって、あなたと私を繋ぐシンボルです。



なので、この曲を選んで見ました。

" Me And You " 。
( 1940 , L.&C.by Duke Ellington ) 。

Album ; " Blue Rose / Rosemary Clooney and Duke Ellington " ( 1956 ) 。




2 件のコメント:

  1. Hydrangeas and rain are two of my favourite things.. oh that sounds like a line from another song ShiroYuki 😉

    返信削除
    返信
    1. To Dear PerthDailyPhoto. Thanks to your comment.

      Now Japan is in the rainy season. It is hot and humid, and the temperature exceeds 30 degrees.
      Hydrangeas is the seasonally flower, very popular for us, Japanese.

      Please take care of your health! ;)

      P.S.; Recently, spam comments are increasing! It is sad that I am busy to remove that. X(

      削除